توليد محتواي سئو شده توليد محتواي سئو شده .

توليد محتواي سئو شده

انواع پنير – معرفي 15 پنير در بامو ماركت

انواع پنير در فروشگاه بامو ماركت باعث مي شود كه خريداران به راحتي بتوانند در بين طعم ها و مدل هاي مختلف انتخاب گسترده اي داشته باشند.


انواع پنير در هنگام خريد در فروشگاه ممكن است سوالات گسترده اي را براي شما به وجود بياورد و از خود بپرسيد اينها چه هستند؟ و چه طعمي دارند؟ اگر در پي حل اين مسئله و ارضاي كنجكاوي خود در هنگام مواجه با پنيرهاي مختلف هستيد پيشنهاد مي كنم حتما در ادامه با من همراه باشيد.

لبنيات از گذشته عضو ثابت سبد غذايي مردم جهان بوده است كه در اين بين پنير جايگاه ويژه خود را داشته و دارد. در سراسر دنيا انواع و اقسام پنيرهاي مختلف با توجه به سليقه و خواست مردم آن ناحيه درست مي شده كه امروزه با توجه به گسترش ارتباطات به نقاط گوناگون ديگر هم انتقال پيدا كرده است. امروزه ما با حجم زيادي از انواع پنيرهاي مختلف روبرو هستيم كه بومي منطقه و حتي كشور خودمان نيست و از مناطق جغرافيايي ديگر آمده است. براي آشنايي با انواع آن ها ابتدا بايد نوع تقسيم بندي انواع پنيرها را بدانيم.


پنير چيست؟
پنير يك غذاي مغذي است كه از انعقاد شير تشكيل مي شود. در واقع در صورت عدم استفاده سريع از شير، شير به پنير تبديل مي شود. در اين مواقع، شير ترش مي كند، كشك اسيدي تشكيل مي دهد كه آب پنير را آزاد مي كند و مايعي آبكي حاوي تركيبات محلول و نيمه جامد يا پنير تازه ايجاد مي كند.

البته در تهيه انواع پنيرها فرايندهاي ديگري هم به كار برده مي شود تا پنير، قابل خوردن باشد. شير گاوها و احتمالا شير حيوانات ديگر، در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از ميلاد براي تهيه پنير استفاده مي شد. يونانيان و رومي هاي باستان پنير را مي شناختند و براي آن ارزش قائل بودند. گاهي شير گاو، گوسفند، بز يا حتي گاوميش براي تهيه پنير استفاده مي شود. عناصر مختلفي وارد شير مي شود كه باعث جامد شدن شير و جدا شدن آن به پنير و آب پنير مي شود.

 


ملاك تقسيم انواع پنيرها چيست؟
به طور رايج در جهان انواع پنيرها با توجه به دو معيار تقسيم بندي مي شوند: ميزان رطوبت و مقدار خشكي بافت، با توجه به ميزان رطوبت ۴ نوع پنير وجود دارد:

۱۳ تا ۳۴ درصد رطوبت: اين پنيرها رطوبت كمي دارند مانند پنير پارمزان

۳۴ تا ۴۵ درصد: اين پنيرها رطوبت نسبتا متوسطي دارند؛ مانند پنير چدار، فتا، گودا و ليقوان

۴۵ تا ۵۵ درصد: اين پنيرها رطوبت به نسبت بالايي دارند؛ مانند پنير موزارلا، پيتزا و پنيرهاي محلي

۸۰ تا ۸۵ درصد: اين پنيرها رطوبت خيلي بالايي دارند؛ مانند پنير خامه اي

دسته بندي ديگر مربوط به مقدار خشكي و بافت پنيرها مي شود كه با توجه به اين معيار ۴ دسته پنير ديگر خواهيم داشت:

خشك: اين گروه از پنيرها بافت كاملا خشك و سفتي دارند و هنگام قرارگيري در معرض حرارت سريع برشته و پخته مي شوند. به همين علت معمولا در مراحل پاياني طبخ غذا اضافه مي شوند. معروف ترين پنير اين گروه پنير پارمزان مي باشد.
نيمه خشك: اين پنيرها بافت متوسطي دارند و زياد خشك يا زياد نرم نيستند. بسياري از انواع پنيرها در اين دسته قرار مي گيرند. از جمله چدار، فتا.
نرم: بافت نرم اين پنيرها سبب مي شود كه در انواع غذاها مورد استفاده قرار گيرند. موزارلا يكي از انواع پنيرهاي اين گروه است.
خيلي نرم: پنيرهاي اين گروه با بافت بسيار نرم خود در انواع دسرها و كيك ها كاربرد دارند؛ مانند ماسكارپونه و پنير خامه اي.

معرفي انواع پنير در فروشگاه بامو ماركت
در ادامه 15 نوع پنير پر فروش در فروشگاه بامو ماركت را به شما معرفي مي كنيم.

پنير لاكتيكي
يكي از انواع پنير، پنير لاكتيكي است. پنير لاكتيكي از فرآورده هاي تخميري شير محسوب مي شود كه در تهيه آن با افزودن باكتري هاي لاكتيكي و آنزيم هاي خاص پنير به شير پاستوريزه استاندارد موجب مي گردد تا شير مُنعقد شده و لخته پنير تازه تشكيل شود. از آنجايي كه پروتئين هاي محلول در شير (لاكتالبومين و لاكتوگلوبولين) در حين فرآيند توليد پنير در مخلوط آب نمك و آب پنير بخش از ارزش غذايي آب پنير به آن برمي گردد.

اين پنير علاوه بر ساير پنيرها غني از پروتئين، كلسيم و فسفر مي باشد علاوه بر آن به دليل استفاده از باكتري هاي لاكتيكي جهت تخمير شير حاوي ويتامين هاي A و املاح معدني با ارزش نيز است. در تهيه و توليد اين مدل پنير بعد از لخته شدن آن را داخل آب پنير يا آب نمك قرار داده و به صورت تازه آن را ميل مي كنند. يكي از دلايل تازه مصرف كردن اين پنير اين است كه سرعت بالاي فرآوري آن مواد مغذي را به خوبي حفظ كرده و اجازه خروج از پنير را نمي دهد.

 

نكته مهم:

يكي از مهمترين پيش غذايي كه با پنير لاكتيكي تهيه و آماده مي شود سالاد است كه در آن پنير لاكتيكي به عنوان پنير سالادي مورد استفاده قرار مي گيرد.
آيا پنير لاكتيكي همان پنير پروبيوتيك است؟

اگر تا به حال تصور مي كرديد كه پنير پروبيوتيك همان پنير لاكتيكي است بايد بگويم كه كاملا در اشتباه هستيد، اين دو پنير يكي نيستند اما بسيار به هم شباهت دارند و تفاوت ميان آن ها بسيار ناچيز است. در پنير لاكتيكي، لاكتوز به اسيد لاكتيك تبديل مي شود و در پنير پروبيوتيك، محصولات حاصل از باكتري هاي اسيد لاكتيك پروبيوتيك توليد شده و بر روي دستگاه گوارش تاثير بسياري جدي دارند و براي آن مفيد هستند. براي همينّ، همانطور كه گفته شد پنير لاكتيكي براي معده نيز بسيار مفيد است.

خواص و مضرات پنير لاكتيكي

پنير لاكتيكي حاوي بالاترين ميزان پروتئين در بين فرآورده هاي لبني است.
پنير لاكتيكي حاوي نوعي پروتئين است كه اثرات مثبتي روي استخوان ها و بافت مفاصل دارد و سهم زيادي در درمان بيماري هاي تحليل برنده سيستم ماهيچه اي و اسكلتي دارد.
حاوي 12 درصد پروتئين مي باشد، كيفيت پروتئين هاي اين محصول كاملا حفظ شده است.
حاوي فسفر كه در رشد و ترميم بافت هاي بدن نقش دارد، همچنين حاوي ويتامين هاي محلول در آب B12- B1- B2 -B6 نيز مي باشد.
حاوي ويتامين هاي محلول در چربي A D E.
حاوي كلسيم كه در شكل گيري و استحكام استخوان ها و سلامت دندان ها موثر است.
استفاده از بهترين ماده اوليه (شير تازه و مرغوب گاو).
به دليل استفاده از باكتري هاي لاكتيكي حين فرايند توليد، حاوي ويتامين هاي A و املاح معدني با ارزش مي باشد.
پنير لاكتيكي براي معده نيز مفيد است. چرا كه با توجه به بافت پنير و مواد سازنده آن، هضم اين پنير براي معده راحت تر است.

پنير روستايي
يكي از انواع پنير، پنير روستايي است. اين پنير، پدربزرگ همه پنيرهاي ايراني است و به روش سنتي تهيه مي شود و بيشتر عشاير، روستاييان و برخي افراد مقيم شهر، طرفداران پروپاقرص آن هستند. بيشتر اين پنيرها به شكل چانه خمير، قالب گيري مي شود و به دليل آن كه آن را در پارچه مي پيچند تا آب گيري شود، بافتي لاستيكي دارد و تار و پود پارچه روي آن نمايان است.

پنير روستايي يا همان پنير محلي طعم ملايمي دارد و در مقايسه با ساير پنيرها آب پنير در بافت آن بيشتر ديده مي شود، به همين دليل غني از ويتامين هاي محلول مانند B و C است. اين پنير به دليل آن كه از شير كامل دام تهيه مي شود، بسيار پرچرب است و ذائقه برخي بخصوص نسل جوان، طعم و بوي آن را نمي پسندد. پنير روستايي اگر با اسيد تهيه شود مقدار زيادي از كلسيم آن كم مي شود.

 

نكته مهم:

اين پنير لاكتوز بالايي دارد و براي افرادي كه معده آنها تحمل هضم لاكتوز را ندارد مناسب نيست. انواع پنيرهاي محلي را بلافاصله پس از توليد طي سه تا چهار روز بايد مصرف كرد، چراكه در مقايسه با انواع پنيرهاي صنعتي مواد نگهدارنده ندارد و مستعد فساد و كپك زدگي است.
نكات مهم در نگهداري پنير روستايي

دماي مناسب براي نگهداري پنيرهاي معمولي، 2 تا 5 درجه سانتي گراد است؛ پس به يخچال اعتماد كنيد و حواستان باشد ظرف پنير را به ديواره آن نچسبانيد.
براي نگهداري بهتر پنير، بعد از تهيه آب نمك و خنك كردن آن، پنير را در اين محلول نمك در يخچال نگه داريد. براي آنكه بعدا شور نشود، بيش از 10 درصد حجم آب، از نمك استفاده نكنيد.
براي خيلي ها پنيرهاي محلي وسوسه انگيز هستند. بوي اين نوع پنيرها، يكراست آدم را به دشت و صحرا و ولايت پدري مي برد؛ اما دقت كنيد اين پنيرها را از هر كس و هر جايي نخريد. پنير محلي هرچه مانده تر باشد، هم جا سفيد ده تر است، هم خطر بيماري هايي مانند تب مالت در آن كمتر است.
توي يخچال پنير را در همسايگي مواد غذايي كه زيادي از خودشان بو و رايحه پراكنده مي كنند، نگذاريد. پنيرها مثل يك بوگير خوب، به راحتي بو را جذب كرده و تغيير مي دهند. خب، طبيعي است كه پنيري كه ديگر بوي پنير بدهد يا فاسد شده باشد، به دل آدم نمي چسبد.

پنير ليقوان
يكي از انواع پنير، پنير ليقوان است اين پنيرها در روستاي ليقوان واقع در دامنه شمالي سهند از توابع شهر تبريز تهيه مي شود. تخمين زده مي شود بيش از ۲۰۰ توليد كنندهٔ پنير و ۶۵۰۰۰ گوسفند كه اغلب از نوع قيزيل هستند در اين روستا و روستاهاي مجاور وجود داشته باشند. هواي پاك و گونه هاي گياهي بي همتاي منطقه علاوه بر نحوه بهداشتي شيردوشي استفاده شده در اين روستا و تحويل شير تازه به توليدكنندگان پنير منجر به توليد شير و پنير باكيفيت مي شود. اين نوع پنير ترد بوده، طعمي شور و ترش دارد و داراي سوراخ هاي بخصوصي در اندازه نخود است و از شير تازه گوسفند تهيه مي شود.

از نظر ارزش غذايي با ساير پنيرها برابر است. معمولا براي تهيه آن از مايه اي باكتريايي استفاده مي شود كه تا حدودي پروبيوتيك بوده و براي آنهايي كه دستگاه گوارش و سيستم ايمني ضعيفي دارند مفيد است. پنير ليقوان اصيل، چربي اشباع و كلسترول بالايي دارد و براي افرادي كه از بيماري هاي قلبي ـ عروقي، چربي خون بالا و چاقي رنج مي برند، مناسب نيست. مشكل ديگر اين پنير نمك زياد آن است.

اين پنير پس از توليد چند ماه در آب نمك غليظ نگهداري مي شود تا باكتري هاي مولد طعم و بو در آن فعال شود و ميزان ميكروب هاي آن به صفر برسد و بهتر آب گيري شود بنابراين افرادي كه دچار پرفشاري خون هستند از مصرف آن بپرهيزند. ليقوان به دليل پروتئين با كيفيت كه دارد با پروتئين گوشت برابري مي كند و ميزان ويتامين هاي محلول در چربي آن مانند A، E و D بالاست.

 


انواع پنير ليقوان

پنير ليقوان اعلا (پنير سوپر ليقوان)

پنير ليقوان اعلا پنيري حاصل شده از شير خالص گوسفندي توليد شده در چراگاه هاي خودرو و گياهان وحشي كوهستان سهند ليقوان است، آب مورد استفاده جهت توليد اين پنير از چشمه هاي سرشار و معدني ليقوان و بدون كمترين آهك و نمك ها و رسوب ها است. شير تازه دوشيده شده از دام در كمتر از يك ساعت تحويل واحدهاي توليدي مي شود و روند تبديل و توليد پنير ليقوان استارت مي خورد. اين نوع پنير طعمي بسيار ترد و خوشمزه دارد، هنگام برش دادن خرد نمي شود و داراي حباب هاي انگشت شمار بخصوصي در اندازه هاي عدس در داخل پنير است.

پنير ليقوان معمولي

پنير ليقوان معمولي نوع خاصي از پنير ليقوان هست كه از شير گوسفندي مناطق و روستاهاي حومه تبريز و ساير شهرهاي آذربايجان تهيه مي شود. اين نوع شير گاهي جهت برخورداري از آب معدني و شرايط آب و هوايي دره ليقوان جهت تبديل به پنير، به ليقوان منتقل مي شود. هرچند كيفيت شير نسبتاً خوب است ولي به دليل وجود فاصله مكاني چند ساعته مابين دام و كارگاه، مدت زماني طول مي كشد تا شير به واحد توليدي برسد و فرايند تبديل شير به پنير ليقوان آغاز گردد. همين اختلاف زمان و كيفيت شير، سبب افت كيفيت محصول نهايي مي شود و پنير توليد شده را از پنير سوپر ليقوان متمايز مي كند.

پنير سُومي

اين نوع از پنير كه گاهي از شير گاو يا شير مخلوط گاو و گوسفند توليد مي شود داراي رنگ متمايل به زرد، كيفيت پايين، نرم و سفت بودن نامتعادل و داراي حباب هاي بسيار ريز و اسفنجي شكل است.

پنير پروسس
يكي از انواع پنير، پنير پروسس است. پنير پروسس نوعي پنير است كه از مخلوط كردن و ذوب كردن انواع پنير و يكنواخت كردن آنها با نمك هاي گوناگون به دست مي آيد. پنيرهاي پروسس، علاوه بر روند پاستوريزاسيون، باز هم حرارت مي بينند. پنير پروسس (Processed cheese) به معني پنير پرورده است. اين پنير داراي بافت نرمي است و اغلب به شكل ورقه اي براي انواع غذاها استفاده مي شود. براي مثال از اين پنير در ساندويچ، پيتزا و لازانيا استفاده مي شود.

پنير پروسس از امولسيون و رنگ هاي غذايي و ساير مواد جايگزين تشكيل شده است كه ممكن است براي بدن شما مضر باشند. از طرف ديگر پنير طبيعي خالص ترين شكل شير فرآوري شده است و ممكن است براي بدن مضر نباشد زيرا براي تازه نگه داشتن آن هيچ ماده شيميايي و نگهدارنده اي استفاده نشده است.

تنوع پنير پروسس بيشتر از پنير طبيعي است. از طرف ديگر در پنير طبيعي مقدار زيادي نمك و مواد نگهدارنده است تا آن را تازه نگه دارد. توصيه مي شود كه هر دو پروسس و طبيعي را در حد مجاز مصرف كنيد؛ زيرا مصرف بيش از حد هر دو نوع پنير مضر است. پنير فرآوري شده معمولاً در فست فودها مصرف مي شود؛ بنابراين مراقبت مقدار فست فودهايي كه مي خوريد، باشيد.

 


تفاوت پنير پروسس با پنير طبيعي چيست؟

براي توليد پنير طبيعي از موادي استفاده مي شود كه تركيبات ساده و طبيعي دارند و شامل شير با كيفيت بالا، نمك، آنزيم ها و رنگ هاي طبيعي هستند. تفاوت عمده بين پنير پروسس و طبيعي اين است كه هنگام توليد پنيرهاي طبيعي، آب پنير (قسمت مايع شير) از آن ها خارج مي شود، در حالي كه در پنير فرآوري شده اين عمليات انجام نمي شود. علاوه بر اين پنير فرآوري شده در مقايسه با پنير طبيعي ماندگاري بيشتري دارد؛ اما پنير پروسس يا فرآوري شده اساساً از پنير طبيعي تهيه مي شود. با اين حال، در ميزان عطر و طعم متفاوت است.

اين نوع پنير محصولي است كه از پنير، امولسيفايرها (مايعات غير محلول در آب)، سيترات سديم، فسفات كلسيم، اسيد سوربيك (به عنوان نگهدارنده)، آنزيم ها، كشت دهنده پنير، ويتامين D3، چربي شير، نمك اضافي، روغن هاي گياهي اشباع شده، آب پنير و افزودني هاي خوراكي مصنوعي توليد شده است.

كاربرد پنير پروسس

پنير پروسس به صورت خام تازه يا در ميان وعده ها مصرف مي شود. معمولاً براي تهيه ساندويچ ها، برگرها، چيزه ها و همچنين به عنوان مكمل يكي از مهمترين مواد در سبد خريد برخي افراد قرار دارد.

پنير پروسس به عنوان مواد پخت در برخي غذاها مورد استفاده قرار مي گيرد. به عنوان مثال، مي تواند به عنوان تزئين بر روي پيتزاها يا تهيه سس ها و غذاهاي پسته اي مورد استفاده قرار گيرد.

پنير پروسس در طي پخت و پز مي تواند ذوب شود و مواد مزه دهنده و طعم دهنده در غذاها شود. از جمله مصارف معمول مي توان به تهيه سوفله ها، غذاهاي پسته اي و خورش ها اشاره كرد.

پنير سفيد
يكي از انواع پنير، پنير سفيد است. پنير سفيد يك پنير يوناني است كه به طور سنتي با شير گوسفند، گاو و بز تهيه مي شود، سفيد چندين قرن است كه مورد مصرف قرار گرفته و تقريبا در تمام وعده هاي غذايي يونانيان اين پنير وجود دارد. پنير سفيد به نسبت پنير چدار و پارمزان چربي و كالري كمتري دارد و قرارگيري اين پنير در آب نمك باعث ميشود تا سديم اين پنير بالا رفته و بايد دقت داشته باشيد از مصرف همزمان اين پنير و نمك در وعده غذايي به شدت خودداري نماييد.

 

پنير سفيد منبع خوبي از ويتامين ها و مواد معدني ضروري است. با اين حال، سفيد نسبت به بسياري از پنيرهاي ديگر چربي كمتري دارد و به عنوان يك گزينه معقول در نظر گرفته مي شود.

ارزش غذايي پنير سفيد

ارزش غذايي پنير سفيد ايراني 800 گرم شامل موارد زير است:

انرژي: 54 كيلوكالري
قند: 0.01 گرم
چربي: 3.96 گرم
نمك: 0.69 گرم
اسيدهاي چرب ترانس: 0.14 گرم
شايد جالب باشد بدانيد كه پنير سفيد انواع مختلفي دارد كه شامل: پنير بلغاري، پنير سفيد ايتاليايي، پنير سفيد دانماركي و پنير سفيد فرانسوي و غيره است. پنير فتا يا همان پنير سفيد معمولاً بر روي غذاها ذوب نمي شود و تنها كمي نرم خواهد شد.

پنير خامه اي
يكي از انواع پنير، پنير خامه اي است. پنير خامه اي فراورده اي است كه از مخلوط كردن خامه با شير بدون افزودن حرارت به دست مي آيد و معمولاً از تثبيت كننده هايي (افزودني غذايي) همچون كاراگينان و صمغ لوبيا در روند توليد و فرآوري آن استفاده مي شود. سازمان غذا و دارو (آمريكا) پنير خامه اي را حاوي حداقل ۳۳٪ چربي شير (رده نيم چرب تا پرچرب)، ۵۵٪ رطوبت (آب) و مقياس حدود ۴/۴ تا ۴/۹ پي اچ طبقه بندي كرده است. در روند توليد و به منظور عدم تغيير در بافت و طعم اينگونه پنيرها، با اضافه كردن افزودني غذايي همچون گوارگام كاراگينان و صمغ لوبيا، عمر انباري آنها را افزايش مي دهند.

 

نگهداري آن بايد در درجه حرارت زير ۱۰ درجه باشد. طعم آن كمي ترش بوده و مانند كره نرم و قابل گسترده شدن است. همراه با نان، انگور يا در داخل كيك پنير خورده مي شود. همچنين بر روي سالاد همراه با سالمون دودي و داخل پوره سيب زميني نيز بكار مي رود.

تركيب مواد آن ۵۵ درصد آب، ۳۳ درصد چربي، ۱۰ درصد پروتئين و ۰٫۸ تا ۱٫۲ درصد نمك است. اين نوع پنير براي اولين بار در سال ۱۸۷۲ ميلادي در آمريكا توليد شده است. پنير فيلادلفيا يكي از شناخته شدن انواع پنير خامه اي در جهان است.

پنير فله اي
يكي از انواع پنير، پنير فله اي سفيد است. پنير فله اي از محبوب ترين محصولات لبني موجود در بازار بوده كه با توجه به كيفيت و تازگي آن قيمت گذاري مي شود. همانطور كه ميدانيد انواع محصولات لبني و دامي بسيار پرطرفدار بوده و به خاطر خواصي كه دارد در سبد غذايي تمامي خانواده ها يافت مي شود. پنير سفيد فله اي يكي از انواع محصولات خوش طعم و با كيفيتي است كه توانسته جاي خود در دل سفره ي ايرانيان باز كند.

 

ما از پنير سفيد به عنوان يك صبحانه مغذي و يك ميان وعده ي خوشمزه استفاده مي كنيم و معمولا آن را با انواع خشكبار مثل گردو، كشمش يا بادام سرو كرده و از طعم و خواص آن لذت مي بريم. اين محصول از فرآورده هاي شير بوده و خواص بسيار زيادي دارد همچنين استفاده از آن تا حد مطلوبي كاركرد مغز را افزايش مي دهد؛ زيرا منبع غني فسفر و ويتامين E مي باشد. طعم اين محصول بر اساس شركت هاي توليد كننده ي آن متفاوت بوده اما به طور مجموع كمي پر نمك حساب مي شود.

پنير لبنه
يكي از انواع پنير، پنير لبنه است. پنير لبنه پنيري نرم و لطيفي كه از ماست چكيده تهيه مي شود و با لب و دهانتان بازي مي كند! اما پنير لبنه چيست و از كجا آمده است؟ داستان به كشورهاي خاورميانه و حاشيه مديترانه بازمي گردد. دقيقا نمي توان زمان دقيقي مشخص كرد، اما هزاران سال است كه اين پنير جذاب استفاده مي شود و اكنون مردم سراسر دنيا از آن استفاده مي كنند.

باديه نشينان، اين پنير را خشك مي كردند و به عنوان توشه راه، آن را مي خوردند؛ اما امروزه اين پنير علاوه بر اين كه به عنوان صبحانه يا عصرانه مصرف مي شود، در تهيه انواع غذاهاي خاورميانه اي به كار گرفته مي شود.

پنير لبنه بافت نرم و لطيفي دارد و در ظاهر شبيه پنير خامه اي ست؛ اما از ماست چكيده تهيه مي شود، چربي و كالري بسيار كمتري دارد.

 

فوايد پنير لبنه

از آن جايي كه پنير لبنه از ماست چكيده تهيه مي شود و خامه در آن به كار نمي رود، ميزان كالري كمتري در مقايسه با پنيرهايي چون پنير خامه اي و ماسكارپونه دارد؛ يعني در هر ۱۰۰ گرم از آن، چيزي حدود ۵۹ كالري وجود دارد؛ در حالي كه در همين مقدار از پنير خامه اي، ۳۴۲ كالري وجود دارد.

پنير بلغاري
يكي از انواع پنير، پنير بلغاري است. پنير بلغاري براي اولين بار در كشور بلغارستان توليد و تكنولوژي توليد آن از اين كشور به ايران وارد شده است. يكي از كشورهايي كه در توليد پنير پيشرو بوده و هست بلغارستان مي باشد و انواع پنير با تنوع بسيار در اين كشور توليد مي شود كه از بهترين آنها مي توان پنير سفيد را كه از شير گاو و يا گوسفند تهيه مي شود مثال زد.

پنير بلغاري، به نوعي پنير آب نمكي مي باشد كه در دسته پنيرهاي نرم قرار مي گيرد. پنير بلغاري فرآيند رسيدن خود را در آب نمك طي مي كند و به همين دليل قابليت نگهداري براي مدت طولاني را دارد.

پنير بلغاري به دليل تغيير نكردن رايحه خوب و عطر و طعم خاص خود مي تواند هرگونه مواد شيميايي نگهدارنده اي را بپذيرد. پنير بلغاري در آب نمك فرايند توليد را طي مي كند و اين امر به آن قابليت طولاني مدتي براي نگهداري البته در فضاي مناسب را خواهد داد ميزان كالري موجود در اين نوع پنير به ازاي هر ۱۰۰ گرم ۳۶۰ كيلو كالري انرژي مي باشد و ميزان پياده روي براي سوزاندن انرژي آن حدود ۲ ساعت مي باشد.

 

فوايد پنير بلغاري چيست؟

پنير بلغاري كاربردهاي زيادي در آشپزي دارد - از تهيه سالاد گرفته تا افزودن به غذا و شيريني. استفاده از اين پنير به عنوان پنير صبحانه مي تواند يك پيشنهاد خوشمزه و جذاب باشد. يكي از اين غذاهاي جذاب پنير سرخ شده بلغاري است. اين پنير را در آرد، تخم مرغ و آرد سوخاري آغشته مي كنند و در نهايت در روغن سرخ مي كنند.

پنير دوشه
يكي از انواع پنير، پنير دوشه است. پنير دوشه، بدون آبگيري و با روش افزايش ماده خشك توليد مي شود در نتيجه تمامي پروتئين هاي موجود در شير (پروتئين هاي محلول در آب پنير يا whey و پروتئين هاي كازئيني) در اين پنير بوده و ارزش تغذيه اي آن را مي افزايد. اين پنير بسيار مناسب صبحانه و ميان وعده مي باشد.

 

تركيبات پنير دوشه:

شير پاستوريزه، خامه پاستوريزه، پودر پروتئين شير، استارتر، آنزيم، نمك تصفيه شده خوراكي

روش مصرف و ماندگاري پنير دوشه

در مدت ماندگاري 60 روز، لطفا تا زمان مصرف در دماي 4-8 درجه سانتيگراد در يخچال نگهداري گردد. پنيرهاي 750 گرمي مدت ماندگاري 45 روز را دارند.

پنير بف
يكي از انواع پنير، پنير بف است. پنير بف يكي از محصولات جديد در زمينه توليد انواع پنير است. اين محصول حاوي ۱۲% پروتئين است كه مي تواند نقش موثري در ايجاد بافت هاي عضلاني و اعمال حياتي بدن داشته باشد. كيفيت پروتئين هاي موجود در پنير بف به دليل استفاده از تكنولوژي UF و جلوگيري از هدر رفتن پروتئين ها، كاملا حفظ شده است. اين پنير مناسب جهت افرادي كه مشكل عدم تحمل لاكتوز (Lactose Intolerance) دارند.

 

ويژگي ها:

بافت نرم و مالشي و در عين حال برش پذير
بسته بندي منحصر بفرد و حفظ تازگي محصول تا آخرين روز مصرف
اين محصول حاوي ۱۲% پروتئين است كه مي تواند نقش موثري در ايجاد بافت هاي عضلاني و اعمال حياتي بدن داشته باشد.
كيفيت پروتئين هاي موجود در پنير بف به دليل استفاده از تكنولوژي UF و جلوگيري از هدر رفتن پروتئين ها، كاملا حفظ شده است.
مناسب جهت افرادي كه مشكل عدم تحمل لاكتوز (Lactose Intolerance) دارند.

زمان مناسب مصرف:

پنير بف مي تواند در هر موقع از شبانه روز به عنوان صبحانه، ميان وعده و شام مصرف شود.

ميزان مصرف پنير بف:

مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد براي همه افراد توصيه شده است.

تهيه شده به روش فراپالايش (اولترافيلتراسيون)، پاستوريزه و هموژنيزه
تركيبات: شير پاستوريزه، نمك، مايه پنير، استارتر

مقادير تغذيه اي در ۱۰۰ گرم:

انرژي: ۱۲۰ كيلوكالري
چربي: ۶/۵ گرم
نمك: ۲ گرم
پروتئين: ۱۳ گرم
پنير ماسكارپونه
يكي از انواع پنير، پنير ماسكارپونه است. ماسكارپونه پنيري سفيدرنگ، غليظ و خامه اي است كه ريشه هاي آن به كشور ايتاليا بازمي گردد. از آن جايي كه اين پنير مقادير بسيار زيادي چربي دارد، مي توانيد منتظر بافتي نرم و كره مانند باشيد كه به آساني روي نان پخش مي شود.

علي رغم تمام شباهت هايش به پنير خامه اي آمريكايي، ماسكارپونه پنيري واقعا منحصر به فرد است. براي مثال خبري از طعم ترش پنير خامه اي فيلادلفيا نيست. از سوي ديگر، اين پنير به صورت همزمان مزه هايي شيرين و اسيدي را زير زبان مي آورد. مقدار بالاي چربي هم به اين معناست كه درست همان لحظه اي كه ماسكارپونه را گاز مي زنيد، در دهان آب مي شود.

معمولا از اين نوع پنير در تيراميسو و ساير دسرهاي ايتاليايي استفاده مي كنند، اما ماسكارپونه كاربردهايي بسيار بيشتر از اين دارد. براي مثال مي توان آن را به غذاهاي غير شيرين مانند ريزوتو و كيك مرغ اضافه كنيد. يا مي توانيد با آن مثل پنير صبحانه رفتار كنيد و ماسكارپونه را به نان تست يا نان بيگل بماليد.

 

بهترين روش نگهداري پنير ماسكارپونه چيست؟

ماسكارپونه را بايد هميشه در يخچال نگهداري كرد، حتي اگر هنوز بسته بندي آن را باز نكرده باشيد. ضمنا امكان فريز كردن اين پنير هم وجود دارد. پيشنهاد مي كنيم پنير را درون محفظه اي ضد هوا بگذاريد و تا حداكثر ۴ ماه در فريزر نگه داريد.

فرق بين پنير خامه اي و پنير ماسكارپونه چيست؟

اگرچه اين دو پنير ظاهر و كاربردهايي مشابه دارند، پنير خامه اي آمريكايي هم سخت تر از ماسكارپونه است و هم براي مدت بيشتري دوام مي آورد. ماسكارپونه بافتي بسيار نرم دارد و به آساني در دهان آب مي شود. براي اينكه در كي بهتر از شرايط به دست بياوريد، پنير خامه اي معمولا ۵۵ درصد چربي دارد و اين رقم در ماسكارپونه به ۷۵ درصد مي رسد.

دوام پنير ماسكارپونه چقدر است؟

از لحظه اي كه بسته بندي پنير ماسكارپونه را باز مي كنيد، حدودا يك هفته براي استفاده از آن فرصت داريد.

چطور پنير ماسكارپونه فاسد را تشخيص دهيم؟

تشخيص پنير ماسكارپونه فاسد بسيار آسان است. كپك هايي روي سطح پنير شكل مي گيرند و بويي آزاردهنده از آن به مشام خواهد رسيد. ماسكارپونه فاسد ضمنا سفت مي شود و به رنگ زرد در مي آيد.

پنير شهري
يكي از انواع پنير، پنير شهري است. پنير شهري، نوعي از پنير است كه از گذشته در شيراز تهيه و توليد شده و شامل تركيبات مغذي و مورد نياز بدن است كه به صورت كلي و عمده به فروش مي رسد. پنير شهري صباح از شير تازه گاو توليد مي شود و از چربي نسبتاٌ زيادي برخوردار است، از سوي ديگر اين پنير شباهت بسيار زيادي به پنير موزارلا داشته و از لحاظ كاربرد نيز همانند پنير موزارلا در تهيه انواع غذاها استفاده خواهد شد.

 

جالب است بدانيد كه پنير شهري را مي توان پايه تمام پنيرها در نظر گرفت و از آن مي توان انواع و اقسام پنير با طعم و رايحه متفاوت را توليد كرد. اين پنير سرشار از كلسيم، فسفر، آهن و پروتئين است. با خوردن اين پنير به سلامت استخوان، قلب، بينايي در كنار حفظ سلامتي بدن اهميت خواهيد داد. برخلاف تصور عموم مردم خوردن پنير بر عملكرد درست مغز و سلامتي روده كمك بسياري خواهد كرد.

ارزش غذايي در هر 30 گرم پنير شهري شامل:

انرژي: 95 كيلو كالري
چربي در ماده خشك: 40%
نمك: 2.5%
پروتئين: 11%
پنير خيكي
يكي از انواع پنير، پنير خيكي است. اين نوع پنير بيشتر در نواحي شمالي ايران توليد مي شود. پنير خيكي از شير گوسفند تازه بدست مي آيد و براي توليد آن نياز به مدت زمان زياد نگهداري شير، در پوست يا همان خيك گوسفند است كه تمام منفذ هاي آن بسته شده است تا پنير عمل بيايد. اين پنير بسيار شور است و بعد از آماده شدن در همان خيك نگهداري و به فروش مي رسد. البته مي توانيد اين پنير را در ظرف هاي شيشه اي يا پلاستيكي نگهداري كنيد يا در كيسه هاي پلاستيكي در فريزر هم نگهداري كنيد.


نكته مهم:

پنير خيكي (به دليل شرايط نگهداري خاص) بهتر است كه در همان نواحي شمال تهيه كنيد. خريد از آن فروشگاه هاي متفرقه توصيه نمي شود و در فروشگاه بامو ماركت نيز اين پنير به فروش نمي رسد.
پنير كوزه يا كوپه پنيري
يكي از انواع پنير، پنير پنير كوزه يا كوپه پنيري است. پنير كوزه يا كوپه پنيري يكي از انواع پنير محلي در منطقه آذربايجان ايران به ويژه در بين عشاير اين منطقه است. اين نوع پنير به دليل داشتن عطر و طعم مطلوب و منحصر به فرد خود از محبوبيت بالايي در منطقه شمال غرب كشور برخوردار است.

عطر و رايحه پنير كوزه در مقايسه با ساير پنيرهاي رسيده بسيار قوي و تند بوده و شكل ظاهري آن نيز به صورت خرد شده و غير قالبي است. در تهيه اين نوع پنير در روش سنتي، از شير خام استفاده مي شود كه امكان انتقال بيماري هايي نظير تب مالت وجود دارد.

اما در روش صنعتي، فرآيند توليد پنير با استفاده از شير پاستوريزه و در محيط هاي كاملا بهداشتي انجام مي شود. براي تهيه پنير كوزه به شكل سنتي، پنير خرد شده مخصوص را در فصل تابستان همراه با نمك و به صورت فشرده در كوزه هاي سفالي زير خاك قرار مي دهند. پنير كوزه اي در داخل كوزه و تا زمان رسيدن، در زير خاك و در محيطي خنك نگهداري مي شود.

 

پس از طي شدن دوره رسيدن كه عموماً پس از سپري شدن فصل پاييز و زمستان است، پنير را از كوزه بـه داخل ظرف هاي ديگر انتقال داده و براي فروش عرضه مي كنند.

نكته مهم

اين نوع پنير به دليل نحوه توليد و اهميت نگهداري آن در فروشگاه بامو ماركت عرضه مي شود. براي تهيه آن بهتر است كه به سراغ فروشگاه هاي معتبر در آذربايجان رفته و از آنها خريداري كنيد.
خريد انواع پنير به صورت اينترنتي
اكنون كه با انواع پنير آشنا شديد، به نظر شما كدام پنير از ساير پنيرها بهتر است؟ پاسخ اين سوال به طور كامل، شخصي است و با توجه به هدف و مزه اي كه شما در نظر داريد، ممكن است يكي از پنيرها را براي مصرف خود بهتر بدانيد.

فرقي ندارد شما كدام يك از اين پنيرها را نياز داريد و به دنبال چه طعمي هستيد، براي خريد انواع پنير مي توانيد به صورت آنلاين اقدام كنيد و لازم نيست از منزل خود خارج شويد. شما ميتوانيد به راحتي نسبت به خريد آنلاين از سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت اقدام نماييد.

سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت
سوپر ماركت آنلاين اراك كه با نام بامو ماركت شناخته مي شود يكي از بهترين و كاملترين سوپر ماركت هاي آنلاين در ايران است. شما ميتوانيد به راحتي نسبت به خريد انواع پنير و مواد غذاي از اين سوپر ماركت اقدام نماييد.

فرقي نمي كند در كجاي ايران هستيد، سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت مي تواند به راحتي محصول خريداري شده توسط شما را به محل زندگي شما ارسال كند. شما مي توانيد با مراجعه به صفحه ي هر محصول در سايت يا اپليكيشن بامو ماركت، مشخصات و قيمت آن را بررسي كرده و عكس محصول را مشاهده نماييد و در صورت تمايل از اين محصول خريد آنلاين انجام دهيد.


برچسب: انواع پنير، پنير لاكتيكي، پنير روستايي، پنير ليقوان، پنير پروسس، پنير سفيد، پنير خامه اي، پنير فله اي، پنير لبنه، پنير بلغاري، پنير دوشه، پنير بف، پنير ماسكارپونه، پنير شهري، پنير خيكي پنير كوزه يا كوپه پنيري، سوپر ماركت آنلاين، بامو ماركت، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۶:۴۵ توسط:حسين براتي موضوع: نظرات (0)

سوپر ماركت آنلاين- 8 نكته براي فروش آنلاين بهتر در سال جديد

سوپر ماركت آنلاين در سال هاي اخير به شدت در بين كاربران محبوب شده است. اگر شما هم از آن دسته از افرادي هستيد كه هنوز به صورت سنتي در كسب و كار خود فعاليت ميكنيد اين مقاله مخصوص به شماست.


سوپر ماركت آنلاين در سال هاي به شدت مورد توجه قرار گرفته است. بعد از همه گيري كرونا كاربران و مشتريان به خوبي با فوايد استفاده از خدمات ارائه در انواع سوپر ماركت هاي انلاين آشنا شدند. شركت هاي بزرگ نيز خيلي سريع دست به كار شده و اقدام به راه اندازي سايت و اپليكيشن هاي مخصوص خريد آنلاين زدند.

در اين بين سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت نيز اقدام به طراحي سايت كرده و با استفاده از اپليكيشن بامو ماركت در جهت افزايش و گسترش فعاليت هاي خود اقدام كرد. همين امر باعث شده است كه امروزه بام و ماركت به عنوان يكي از 10 سوپر ماركت آنلاين ايران شناخته شود. در بين كاربران نيز بازديد هاي بالايي داشته باشد.

در اين مقاله ما سعي كرده اين كه روشها و راهكارهاي فروش بهتر در انواع فروشگاه هاي سوپرماركت آنلاين را به شما آموزش دهيم. با استفاده از اين آموزش ها شما نيز مي توانيد در اين اقيانوس بي كران آنلاين قرار گرفته و مشتريان خود را افزايش دهيد. هرچه افراد بيشتري از خدمات آنلاين استفاده كننده گسترده مشتريان و كاربران بيشتر خواهد شد. در اين فرايند ما رقيب همديگر نيستيم بلكه قرار است در كنار هم دانش كسب و كار آنلاين را افزايش داده و به افزايش كاربران آنلاين كمك كنيم.

پس براي سوار شدن بر موج تجارت الكترونيك در سال 1403 آماده شويد! همانطور كه گفتيم در سال جديد مردم به خريد آنلاين ادامه مي دهند، به همين دليل كارآفرينان بيشتري به اين فكر مي كنند كه چگونه يك مجموعه سوپر ماركت آنلاين را تاسيس و سپس آن را مديريت كنند. راهنماي جامع ما در زير 8 مرحله مهم براي راه اندازي يك تجارت الكترونيك و همچنين پيشنهادات برتر و هزينه هاي مرتبط را پوشش مي دهد. همراه ما باشيد.


چرا بايد سوپر ماركت آنلاين خود را همين الان راه اندازي كنيد؟
راه اندازي يك سوپر ماركت آنلاين در سال 1403 فرصتي عالي براي كارآفرينان نوپا، به ويژه كساني كه به دنبال مزاياي خوداشتغالي هستند، مي دهد. چشم انداز ديجيتال به طور چشمگيري تغيير كرده است، با تركيب فناوري و رفتار مشتري براي ايجاد فضاي مطلوب، تجارت آنلاين به راحتي گسترش پيدا كرده است.

يكي از دلايل قانع كننده براي رفتن به اين ماجراجويي، محبوبيت فزاينده خريد آنلاين است. با تغيير جهاني به سمت تراكنش هاي ديجيتال و راحتي خريد محصولات و خدمات آنلاين، كارآفرينان ممكن است به بازار بزرگي دست يابند كه به دنبال تجارب خريد كارآمد و در دسترس هستند.

 

علاوه بر اين، پيشرفت هاي فناوري تجارت الكترونيك به صاحبان مشاغل ابزارها و پلتفرم هاي مختلفي را براي راه اندازي و گسترش شركت هاي خود مي دهد. زيرساخت هاي مورد نياز براي راه اندازي يك كسب وكار سوپر ماركت آنلاين با گزينه هايي از پلت فرم هاي تجاري قدرتمند گرفته تا سازندگان وب سايت كاربر پسند، به آساني در دسترس و قيمت مناسب تر شده است.

بر اساس نظريه كارشناسان

سال 1403 به دليل همگرايي سلايق مشتريان، پيشرفت هاي فناوري و تمايل به خوداشتغالي، سال خوبي براي راه اندازي تجارت الكترونيك مخصوص فروشگاه و سوپرماركت آنلاين خواهد بود.

چگونه يك سوپر ماركت آنلاين را در 8 مرحله راه اندازي كنيم؟
در اين جا ما به شما 8 نكته طلايي براي راه اندازي كسب و كار آنلاين خود ارائه مي دهيم. البته مي توانيد از اين 8 نكته براي كسب و كار هاي مشابه نيز استفاده كنيد. برخي از اين موارد به صورت عمومي و برخي نيز به صورت اختصاصي براي كسب و كار خاص است. شما مي توانيد بر اساس نياز خود برخي از اين موارد را تغيير داده و حتي بهبود ببخشيد!

1- جايگاه خود را شناسايي كنيد.
انتخاب يك جايگاه در همان ابتدا، شانس موفقيت شما را افزايش مي دهد؛ زيرا بازارهاي تخصصي اغلب موانع ورود كمتري نسبت به ساير بازارها دارند. به عنوان مثال، اگر قرار است يك سوپر ماركت آنلاين را تاسيس كنيد بهتر از آن است كه يك فروشگاه زنجيره اي بزرگ را تاسيس كنيد. چرا كه تنوع محصولات و گستردگي آنها باعث مي شود كه شما در همان ابتدا سردر گم شده و هزينه و وقت زيادي را صرف كنيد و بازدهي خوبي نداشته باشيد. همين امر باعث دلسرد شدن شما مي شود. به صورت فازبندي عمل كنيد. در ابتدا براي سوپر ماركت آنلاين اقدام كنيد. بعد كه مشتري و بازديد كننده خود را جذب كنيد به سراغ ديگر بخش هاي فروشگاه رفته و آنها را به فروشگاه خود اضافه كنيد.

2- انجام تجزيه و تحليل بازار
فروشگاه سوپر ماركت شما به عنوان يك فروشگاه سوپر ماركت آنلاين وارد يك بازار موجود مي شود، صرف نظر از اينكه در چه جايگاهي قرار دارد. با انجام تحقيقات عميق در مورد آن، مطمئن شويد كه نيازها، چشم اندازها و نقاط دردسر بازاري را كه وارد آن ميشويد، درك مي كنيد. اين به شما امكان مي دهد فوراً برنامه شركت خود را اصلاح كنيد. در نتيجه در هزينه هاي شما به شدت صرفه جويي مي شود.
براي بهبود سئوي سايت خود مي توانيد از كلمات كليدي مناسب براي پيدا كردن رقباي اصلي خود در حين استفاده از موتورهاي جستجو استفاده كنيد. اين كار باعث ميشود كه رقباي خود را شناخته و ديد بهتري نسبت به استراتژي سئوي خود داشته باشيد. قرار نيست از همان ابتدا به جنگ غول ها برويد! مرحله به مرحله جلو برويد تا غول آخر!

3- يك طرح تجاري ايجاد كنيد.
براي كسب و كار سوپر ماركت خود حتما بايد يك طرح تجاري تهيه كنيد. بي گدار به آب نزنيد و تصور نكنيد كه بازار با شما دوست است. به اين نكته واقف باشيد كه بازار به شدت بي رحم است و كسب و كارهاي نوپا به شدت آسيب پذير هستند. تقريباً 20٪ از شركت هاي جديد در دو سال اول فعاليت خود با شكست مواجه مي شوند و 45٪ در پنج سال اول شكست مي خورند.

هنگامي كه طرح تجاري به درستي پيش نويس شود، اين طرح تجاري مختصر به شما كمك مي كند تا بر مشكلاتي كه شركت هاي جديد با آن مواجه هستند، از جمله تقاضاي ضعيف و مسائل مربوط به جريان نقدي، غلبه كنيد. مي توانيد تعدادي از الگوهاي طرح كسب و كار خود را تغيير دهيد تا مطمئن شويد كه تمام جزئيات مربوطه را درج كرده ايد.

 

اساساً، يك استراتژي كسب و كار موفق بايد شامل موارد زير باشد:

بررسي اجمالي: يك مرور مختصر از پيشنهادات، پيشينه، مكان، ساختار سازماني و پرسنل مهم خود ارائه دهيد.
كالاها يا خدمات: توضيح واضحي از كالاها و خدمات خود، از جمله ويژگي ها، مزايا و نقاط فروش ويژه آنها ارائه دهيد.
بررسي بازار: براي اتخاذ تصميمات آگاهانه، اندازه بازار هدف، جمعيت شناسي، روندها و رقبا را بررسي كنيد.
طرح بازاريابي: روش هاي قيمت و توزيع مورد استفاده براي دستيابي به اهداف شركت را با جزئيات شرح دهيد.
تداركات و عمليات خود را برنامه ريزي كنيد: ساختمان ها، فناوري، توليد و اجزاي زنجيره تامين فروشگاه آنلاين خود را مشخص كنيد.
برنامه مالي: خلاصه اي از امور مالي شامل بودجه و پيش بيني ها را ارائه دهيد.
4- انتخاب مدل كسب و كار مناسب
مدل كسب و كار شما بر نحوه ارتباط شما با مصرف كنندگان و تامين كنندگان تاثير مي گذارد. قبل از انتخاب يك استراتژي تجاري مناسب براي سوپر ماركت آنلاين خود، بايد سياست هاي توليد، حمل و نقل و مشتري خود را تعيين كنيد.

برخي از اين سياست ها شامل موارد زير مي شود:

تراكنش هاي تجاري به مشتري (B2C): معاملاتي كه در آن شركت ها كالا يا خدمات را مستقيماً به مشتريان خاصي ارائه مي دهند.
مشتري به مشتري (C2C): معاملاتي كه مستقيماً بين مصرف كنندگان فردي انجام مي شود و اغلب توسط بازارهاي آنلاين امكان پذير مي شود.
تجارت به تجارت (B2B): معاملات بين مشاغل كه در آن يك تجارت كالا يا خدمات را به ديگري مي فروشد.
اشتراك: يك طرح پرداخت كه در آن مشتريان براي به دست آوردن كالا يا خدمات، پرداخت هاي منظم و مكرر را انجام مي دهند.
شما مي توانيد براي مشتري مشخص كنيد كه كالا را به واسطه خريداري مي كند. در اين صورت شما نه به عنوان يك فروشنده بلكه به عنوان يك ارائه دهنده كالا شناخته مي شويد. همچنين مي توانيد با برخي از مشتريان خود در خصوص فروش كالاهاي آنها در پلتفرم شما به توافق برسد. به عنوان برخي از كالا ها مانند برنج و حبوبات را مي توانيد از برخي از مشتريان با قيمت مناسب تهيه كرده و آنها را در فروشگاه خود به فروش برسانيد. اگر اين فرايند به خوبي مديريت شود شما ميتوانيد با برخي از توزيع كننده هاي عمده اين توافق را داشته باشيد تا از پلتفرم شما براي فروش بهتر و گسترده تر محصولات خود مانند برنج، روغن، رب، حبوبات و حتي مواردي مانند دستمال كاغذي و غيره استفاده كنند. در اين صورت شما بدون اينكه هزينه اي براي تهيه كالا بپردازيد اقدام به فروش آن كرده و از اين سود مناسبي (كميسيون فروش) كسب خواهيد كرد.

نكته مهم:

البته اين موارد زماني مي تواند انجام شود كه شما بازديد كننده و بستر مناسبي براي فروش محصولات متنوع داشته باشيد پس در همان ابتداي كار نسبت به فعاليت در اين موارد اقدام نكنيد. اول جاي پاي خود را در بازار محكم كرده و سپس آن را گسترش دهيد.
5-يك پلتفرم تجارت الكترونيك قابل اعتماد را انتخاب كنيد
راه اندازي سوپر ماركت آنلاين بدون يك سايت و يك اپليكيشن خوب امكان ندارد. پس بهتر است كه شما قبل از اينكه به سراغ راه اندازي فروشگاه خود برويد كمي در خصوص شركت ها، سايت هيا فروشگاهيي و پلتفرم ها تحقيق كنيد. بهترين راهنمايي استفاده از خدمات شركت هايي است كه سابقه راه اندازي فروشگاه آنلاين را دارند. به عنوان مثال فروشگاه سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت توسط شركت داده كاوان دينا طراحي و ساخته شده و فرايند سئوي آن نيز توسط اين شركت انجام شده است. پس اين شركت يك سابقه خود در اين زمينه در رزومه خود دارد و مي تواند مورد اعتماد نفرات ديگر باشد.

6- درگاه پرداخت آنلاين را راه اندازي كنيد و خدمات حمل و نقل ارائه دهيد.
در يك سوپر ماركت آنلاين (سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت داراي پيك اختصاصي است) خريد سفارش، يا رساندن كالاهاي مشتريان به آنها، جزء حياتي كسب و كار شما است. به همين دليل شما بايد يك درگاه پرداخت مطمئن و مطمئن را انتخاب كنيد.

 

درگاه هاي پرداخت بايد ويژگي هاي زير را داشته باشند:

امنيت: روش پردازش پرداخت مورد استفاده توسط هر دروازه را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه آيا شما در نهايت مسئول امنيت مشتري هستيد يا اينكه پردازشگر پرداخت مسئوليت را بر عهده مي گيرد.
قابليت استفاده: ارزيابي ها و آزمايش هاي منطقه را انجام دهيد تا ببينيد هر راه حل چقدر كاربرپسند است.
هزينه: تمام هزينه ها مانند حق عضويت و تراكنش را در نظر بگيريد.
محلي سازي: اطمينان حاصل كنيد كه فرآيندهاي پرداخت با ويژگي هاي چند ارزي يا زباني براي همه بازارهاي شما پشتيباني مي شود.
سازگاري با پلتفرم: رتبه بندي ها و مرورهاي خدمات هر ارائه دهنده را بررسي كنيد تا مشخص كنيد كه آنها چقدر با پلتفرم تجارت الكترونيك انتخابي شما كار مي كنند.
در پايان بايد براي فروشگاه خود يك پيك تحويل كالا تهيه كنيد. مشتري كه سفارش آنلاين انجام داده دوست دارد سفارش او در كوتاه ترين زمان ممكن به دستش برسد. به همين دليل استفاده از پيك هاي موتوري امري بديهي و ضروري است.

7- استراتژي هاي سئو را اجرا كنيد.
در يك سوپر ماركت آنلاين سئو حرف اول را مي زند. به عنوان مثال سئوي سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت توسط مجموعه داده كاوان دينا انجام مي شود. همين امر باعث شده كه ما ماهانه بيش از چندين هزار نفر بازديد كننده از سايت داشته باشيم. اين به اين معني است كه نفرات زيادي براي مشاهده و خريد محصولات به سايت ما مراجعه مي كنند.

بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه در حدود 68.7٪ از كل كليپ هاي ارگانيك به سه نتايج اول در صفحه جستجوي گوگل مي رود. ش ما بايد از تاكتيك هاي پيچيده SEO براي رتبه بندي بالا در صفحات نتايج موتورهاي جستجو (SERP) استفاده كنيد تا ديد و آگاهي از كالاها و خدمات خود را افزايش دهيد.

8- به مشتريان خدمات عالي ارائه دهيد.
مهمترين نكته در هر كسب و كار آنلاين اين است كه مشتريان شما يه تجربه خريد لذت بخش داشته باشند. آيا مي دانستيد كه به دنبال يك تجربه رضايت بخش مشتري، مشتريان 3.5 برابر بيشتر احتمال دارد كه از يك مجموعه خريد بيشتري انجام دهند؟ با ارائه يك تجربه عالي به مشتريان خود، ممكن است تجارت تكراري را افزايش دهيد و فروشگاه سوپر ماركت آنلاين خود را توسعه دهيد.

 

براي ارائه بهترين خدمات ممكن به مشتريان خود از راه هاي زير استفاده كنيد:

با پيوند دادن وب سايت خود به چندين كانال راهنما، از جمله رسانه هاي اجتماعي، ايميل و شماره تلفن، پشتيباني چند كاناله را ارائه دهيد.
بازاريابي و خدمات مشتري را با فراهم كردن دسترسي فوري مشتريان به اطلاعات مفيد يا پشتيباني از طريق نقاط تماس يا سؤالات متداول قابل تنظيم سفارشي كنيد.
نتيجه گيري نهايي
ما در اين اينجا به شما در خصوص راه اندازي يك سوپر ماركت آنلاين و چالش ها و راهكارهاي آموزش هاي لازم را داده اين. همچنين برخي ديگر از مقالات ما هستند كه در اين زمينه مي توانند به خوبي به شما كمك كنند. شما ميتوانيد آنها را در بخش بلاگ مطالعه كنيد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه موفقيت فرايند است كه در صورت تداوم و مستمر به دست مي آيد. موفقيت حاصل يك تلاش بزرگ است و يك شبه و يك ماهه به دست نمي آيد.

مجموعه با مو ماركت به عنوان اولين سوپر ماركت آنلاين در اراك
مجموعه سوپر ماركت آنلاين بامو ماركت با چندين سال سابقه فعاليت، از سال 1398 به صورت حرفه اي در زمينه فروش آنلاين و راه اندازي وب سايت فعاليت خود را آغاز كرد. با داشتن يك برنامه تجاري مناسب و چشم انداز مناسب توانست در سال هاي ابتدايي به جايگاه اول در شهر اراك و سپس استان مركزي تبديل شود. حال گسترش فعاليت اين مجموعه در سراسر اين افزايش يافته است. اين به اين معني است كه ما مشتريان از شهر ها و استان ها ديگر براي محصولات خود داريم.

 

مجموعه با مو ماركت به عنوان اولين سوپر ماركت آنلاين در اراك به اين دستاورد خود مي بالد و تلاش ميكند كه بهترين تجربه خريد را براي مشتريان خود ممكن است. همچنين ما در راستاي تلاش خود براي بهبود شرايط جامعه و كمك به هم صنفان خود اقدام به ارائه مقالات تخصصي به صورت رايگان در وبلاگ خود نموده ايم. با اين كار هم به افزايش فرهنگ خريد آنلاين كمك مي كنيم و هم به همكاراني كه ميخواهند در اين زمينه فعاليت كنند كمك رساني خواهيم كرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۷:۴۹ توسط:حسين براتي موضوع: نظرات (0)